b2b@galakta.pl  12 656 34 89 wew. 26
  Rejestracja     Logowanie

Regulamin

REGULAMIN

 Platformy B2B służącej do składania ofert zamówień hurtowych,
przeznaczony wyłącznie dla Partnerów Handlowych.

 

§ 1
Zakres obowiązywania Regulaminu

  1. Platforma B2B służąca do składania zamówień hurtowych dostępna pod adresem internetowym www.b2b.galakta.pl prowadzona jest przez firmę GALAKTA DARIUSZ WASZKIEWICZ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Łagiewnicka 39, 30-417 Kraków, NIP 6770022199, REGON 350281999, adres poczty elektronicznej: b2b@galakta.pl oraz hurt@galakta.pl, numer telefonu: 12 656 34 89.
  2. Niniejsza platforma B2B służąca do zamówień hurtowych oraz Regulamin i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane wyłącznie do: (1) osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, dla której korzystanie ze z platformy B2B służączej do składania zamówień hurtowych, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i posiada ono dla tej osoby charakter zawodowy, (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  3. Wydawnictwo Galakta współpracuje wyłącznie z Kontrahentami, którzy zajmują się dalszą odsprzedażą zakupionych towarów poprzez sklepy stacjonarne, sklepy internetowe a także hurtownie.

§ 2
Definicje

  1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w na Platformie B2B umożliwiający podanie danych kontrahenta i przesłanie informacji o gotowości do podjęcia współpracy ze Sprzedawcą i zgodę na ewentualną rejestrację na platformie B2B.
  3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na platformie B2B umożliwiający złożenie oferty zamówienia na dane produkty, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka.
  4. KONTRAHENT / KLIENT – (1) osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, dla której korzystanie z platformy B2B służączej do składania zamówień hurtowych, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i posiada ono dla tej osoby charakter zawodowy, (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
  6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Sprzedawcę.
  7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Kontrahentom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach.
  8. PRODUKT/TOWAR – należy rozumieć produkty znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedawcy na platformie B2B. Opisy oraz zdjęcia towarów wymienionych na Platformie B2B mają charakter poglądowy i mogą̨ się̨ różnić́ od rzeczywistego wyglądu tych towarów.
  9. REGULAMIN – niniejszy regulamin platformy B2B.
  10. PLATFORMA B2B – Platforma B2B służąca do składania ofert zakupu towarów  dostępna pod adresem internetowym: www.b2b.galakta.pl.
  11. WYDAWNICTWO GALAKTA / SPRZEDAWCA – firma GALAKTA DARIUSZ WASZKIEWICZ wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Łagiewnicka 39, 30-417 Kraków, NIP 6770022199, REGON 350281999, adres poczty elektronicznej: b2b@galakta.pl oraz hurt@galakta.pl, numer telefonu: 12 656 34 89.
  12. UMOWA SPRZEDAŻY  – umowa sprzedaży zawierana albo zawarta między Kontrahentem a Sprzedawcą.
  13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kontrahenta za pośrednictwem platformy B2B.
  14. ZAMÓWIENIE – oświadczenie o chęci zakupu towarów prezentowanych na Platformie, złożone drogą internetową poprzez formularz dostępny na stronie www.b2b.galakta.pl

§ 3
Rejestracja

  1. Rejestracja jest konieczna do składania przez Kontrahentów zamówień na Platformie B2B.
  2. W celu dokonania rejestracji Kontrahent, który chciałby nawiązać współpracę hurtową z Wydawnictwem Galakta, wypełnia formularz na stronie www.b2b.galakta.pl a następnie go wysyła naciskając przycisk „Zarejestruj się”
  3. Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z:

a/ Przyjęciem do wiadomości i akceptacją przez Kontrahenta postanowień Regulaminu platformy B2B.

b/ Zawarciem umowy o świadczenie usług przez Wydawnictwo Galakta w postaci prowadzenia Konta,

c/ Upoważnieniem Wydawnictwa Galakta do przetwarzania danych osobowych Kontrahenta zawartych w formularzu rejestracyjnym w celu świadczenia usługi prowadzenia Konta i wyrażeniem zgody na przekazywanie przez Administratora na adres poczty elektronicznej podany przez Kontrahenta podczas rejestracji, informacji związanych z obsługą techniczną Konta.

  1. Dane przesłane podczas rejestracji przez Kontrahenta są weryfikowane i sprawdzane przez Wydawnictwo Galakta. W przypadku dodatkowych pytań, pracownik Wydawnictwa Galakta może kontaktować się poprzez email lub telefonicznie z Kontrahentem.
  2. W przypadku nawiązaniu współpracy, Kontrahent zostaje zarejestrowany na platformie B2B otrzymując login i hasło. Dane te zostają następnie wysłane emailem Kontrahentowi i od tego momentu może składać on zamówienia na platformie B2B.

§ 4
Zamówienia

  1. Zamówienia hurtowe mogą składać wyłącznie Kontrahenci zarejestrowani na platformie B2B.
  2. Jedyną formą składania zamówień hurtowych jest składanie ich poprzez platformę B2B.
  3. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Platformy B2B nie stanowią oferty Sprzedawcy.
  4. Klient może składać zamówienia na Platformie B2B przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy B2B.
  5. Zamówienie musi być powyżej limitu logistycznego, który wynosi 400 zł netto. Zamówienia poniżej tej kwoty nie będą realizowane.
  6. Klient kompletuje zamówienie, wybierając Towar, którym jest zainteresowany i który jest dostępny do zamówienia, określając jego ilość przy danym Towarze i dodaje go do „KOSZYKA”. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i po wyborze w „KOSZYKU” polecenia „ZAMÓW” składa ofertę przez wysyłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy.
  7. Złożenie zamówienia stanowi ofertę Kontrahenta i jest równoznaczne z akceptacją postanowień tego Regulaminu. Składając zamówienie Kontrahent oświadcza tym samym, że zapoznał się z treścią Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  8. Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Kontrahenta Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  9. Po złożeniu zamówienia, platforma B2B przesyła w sposób automatyczny na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy przyjęciu oferty, o której mowa w § 4 ust 8 powyżej i nie oznacza przyjęcia oferty, a jedynie ma na celu poinformowanie Klienta o wpłynięciu złożonego przezeń zamówienia.
  10. Na podstawie złożonego zamówienia, Sprzedawca dokonuje weryfikacji dostępności zamówionego na Platformie B2B przez Klienta Towaru a także cen.
  11. W przypadku braku zamówionego Towaru albo braku możliwości realizacji zamówienia w całości Sprzedawca poinformuje Klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach.
  12. Wydawnictwo Galakta zastrzega sobie prawo do zablokowania lub ograniczenia ilości sprzedawanego towaru Kontrahentowi bez podania przyczyny.
  13. Jeśli realizacja złożonego zamówienia okaże się niemożliwa Sprzedawca może zaproponować Klientowi:
  1. anulowania zamówienia w całości (wybór tej opcji zwalnia Wydawnictwo Galakta z obowiązku realizacji zamówienia),
  2. anulowania zamówienia w części (wybór tej opcji zwalnia Wydawnictwo Galakta z obowiązku realizacji zamówienia w zakresie, w jakim nie jest ono możliwe),
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 (czternaście) dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy B2B, w tym Strony Internetowej Platformy B2B, w szczególności w przypadku wyświetlania na stronie błędnych cen, lub opisów produktów.
  2. W przypadku pozytywnej weryfikacji dostępności Towaru, Klient otrzymuje od Sprzedawcy, na adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu przez niego zamówienia do realizacji.
  3. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie wystawienia faktury Vat z terminem płatności lub w przypadku gdy Kontrahent otrzyma fakturę proforma w momencie kiedy zostanie opłacona a środki zostaną zaksięgowane na koncie Sprzedawcy.
  4. Kontrahentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży.

§ 5
Dostawa

  1. Dostawa jest możliwa wyłącznie na terenie Polski.
  2. Dostawa odbywa się na koszt Sprzedającego, za pomocą firmy kurierskiej o ile zamówienie jest powyżej 1000 zł netto. W przypadku gdy zamówienie jest na mniejszą kwotę ale powyżej limitu logistycznego do każdej pozycji na fakturze doliczane jest 5%.
  3. W zależności od wielkości zamówienia jest ona dostarczana z jako paczki lub jako przesyłka paletowa. Wybór sposobu dostawy należy do Sprzedającego.
  4. Wysyłka towaru z magazynu następuje w ciągu 7 dni roboczych od wystawienia faktury Vat.
  5. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia dostawy wynikłe z usług firmy kurierskiej.
  6. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju w obecności pracownika dostawcy.
  7. W sytuacji stwierdzenia ubytku lub widocznego uszkodzenia przesyłki (uszkodzone kartony zbiorcze) Klient zobowiązany jest sporządzić w obecności pracownika dostawcy protokół uszkodzeń lub braków. Następnie Klient przesyła protokół uszkodzeń na adres hurt@galakta.pl informując o skali uszkodzeń i zgłaszając reklamację.
  8. Klient zobowiązuje się do niezwłocznego dokonywania odbioru ilościowego dostarczonego mu towaru, a w razie stwierdzenia braków ilościowych do zgłoszenia i wystąpienia z reklamacją na hurt@galakta.pl podając jakie wystąpiły rozbieżności ilościowe w dostawie. Rozbieżności ilościowe mogą zostać zgłoszone nie później niż w 2 dni robocze od dnia dokonywania dostawy.
  9. Odbiór zamówionego towaru jest możliwy także w siedzibie Sprzedawcy w godz. od 08:00 do 15:00 w dni robocze. Jest to możliwe po dopiero po uzgodnieniu telefonicznym lub poprzez email, że towar jest gotowy do odbioru.

§ 6
Ceny, Produkty i warunki płatności

  1. Ceny podane na platformie B2B Sprzedawcy są wyrażone w złotych polskich (PLN). Ceny są cenami netto (bez podatku VAT) oraz brutto (z podatkiem VAT).
  2. Prezentowane na Platformie B2B do sprzedaży Produkty oraz ich ceny nie stanowią̨ oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia przez Kontrahenta jest równoznaczne z jego ofertą, która każdorazowo wymaga akceptacji przez Wydawnictwo Galakta.
  3. Cena sprzedaży jest aktualna dla produktów będących na stanie magazynowym. W przypadku nowych dostaw cena może ulec zmianie.
  4. Sprzedawca zastrzega dla siebie prawo do zmiany cen o czym zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Kontrahenta. W przypadku braku akceptacji nowej ceny przez Klienta zamówienia na określony produkt nie będą realizowane. W takim wypadku umowa poczytana będzie za niezawartą.
  5. Ceną wiążącą dla Kontrahenta jest cena podana w ostatecznym potwierdzeniu zamówienia przesłanym Klientowi lub na fakturze proforma.
  6. Z chwilą zrealizowania zamówienia Sprzedawca wystawia fakturę VAT, którą przesyła Klientowi w drodze elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę.
  7. Termin płatności faktury, limit kredytowy jest ustalany indywidulanie z każdym Kontrahentem.
  8. Z zastrzeżeniem sytuacji, gdy uzgodniona została przedpłata na podstawie faktury Proforma Klient dokonuje płatności po otrzymaniu faktury VAT w terminie podanym na fakturze przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  9. W przypadku Braku opłacenia faktury proforma w ciągu 5 dni roboczych zamówienie zostaje anulowane.

§ 7
Rozwiązanie umowy / zakończenie współpracy

  1. Wydawnictwo Galakta może rozwiązać umowę/zakończyć współpracę z danym Kontrahentem w każdym czasie i bez podania przyczyn z zastrzeżeniem, że zostaną zrealizowane wszystkie wcześniejsze zamówienia, na które zostały już wystawione faktury Vat lub faktury proforma, które zostały opłacone przez Kontrahenta.
  2. W przypadku rozwiązania umowy konto Kontrahenta jest natychmiast usuwane z platformy B2B.
  3. Kontrahent może zakończyć współpracę z wydawnictwem Galakta w każdym czasie i bez podania przyczyn. Kontrahent może przesłać w każdym czasie na adres hurt@galakta.pl żądanie usunięcia jego konta z platformy B2B.
  4. Rozwiązanie umowy nie zwalnia Kontrahenta z wywiązania się ze zobowiązań względem Sprzedawcy, jeżeli w dniu rozwiązania umowy takie istnieją.
  5. Brak zamówień danego Kontrahenta przez okres 6 miesięcy może spowodować usunięcie jego konta z platformy B2B jako nieaktywne. W takim przypadku gdyby usunięty Kontrahent chciał dokonać zakupu będzie musiał przejść ponownie Rejestrację.

§ 8
Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych, w związku z korzystaniem platformy B2B, zarówno w celu dokonania zamówienia jest Wydawnictwo Galakta.
  2. Dane osobowe wykorzystywane są w momencie wysyłania formularza rejestracji na platformie B2B www.b2b.galakta.pl.
  3. Przetwarzanie danych realizowane jest wyłączenie w zakresie i celu związanym ze sprzedażą, a następnie wysyłką zakupionych produktów oraz w związku z działaniami reklamacyjnymi.
  4. Podanie danych,  wymienionych w formularzu rejestracyjnym jest niezbędne do realizacji powyższych celów.
  5.  Dane osobowe Klienta będą przechowywane w spoósb zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych osobowych, w związku ze sprzedażą produktów oraz rozpatrzeniem reklamacji.
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  7. Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy w zakresie ochrony danych osobowych.
  8. Przekazane Wydawnictwu Galakta dane osobowe nie są udostępniane, sprzedawane ani użyczane podmiotom trzecim, chyba że dzieje się to w przypadku:
    1. wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą;
    2. przekazania danych uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa.
    3. Wydawnictwo Galakta będzie przekazywać dane wyłącznie: osobom upoważnionym przez Wydawnictwo Galakta, tj. pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym Wydawnictwo Galakta zleci realizacją zadań, tj. firmie kurierskiej, której zleca dostawę.

§ 9
Odpowiedzialność

  1. Kontrahent jest świadom, że w związku z modyfikacją, modernizacją, rozbudową, konserwacją systemu lub oprogramowania, a także w przypadku wystąpienia siły wyższej lub działań osób nieuprawnionych mogą wystąpić przerwy lub zakłócenia w korzystaniu ze strony internetowej Sprzedawcy i tym samym świadczeniu usług drogą elektroniczną, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
  2. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług świadczonych drogą elektroniczną jeśli zostało to spowodowane działaniami osób trzecich.
  3. Niemożność lub utrudniania w korzystaniu ze strony internetowej sprzedawcy przez Klienta, utrata danych Klienta z tym związana nie obciąża Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w związku ze szkodą spowodowaną działaniami lub zaniechaniami klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze strony w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.

§ 10
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 5 grudnia 2020r.
  2. Wydawnictwo Galakta zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się̨ obowiązujące w momencie opublikowania ich na stronie Platformy B2B www.b2b.galakta.pl
  3. Wydawnictwo Galakta nie ponosi względem Kontrahenta odpowiedzialności za straty handlowe, utratę zysku, stratę w korzystaniu, utratę kontraktów lub jakąkolwiek stratę wtórną lub niebezpośrednią jakiegokolwiek rodzaju
  4. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kontrahenta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują̨ zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  6. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek sporów, ich strony będą̨ starały się  je rozstrzygać́ w drodze negocjacji, a w przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia poddadzą̨ je pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Wydawnictwa Galakta w Krakowie. W odniesieniu do wszystkich sporów pomiędzy Wydawnictwem Galakta, a Kontrahentem obowiązuje wyłącznie prawo polskie.
  7. Sugestie i pytania dotyczące korzystania z Platformy B2B należy zgłaszać́ na adres mailowy: b2b@galakta.pl